شكار بزرگ ارتش سوریه در شهر 'زبدانی'

بر اساس مشاهدات خبرنگار اعزامی ایرنا به این شهر پس از اولین درگیرهای ارتش در ماه گذشته، افراد مسلح ضمن سنگر بندی در برخی از مناطق این شهر اقدام به تخریب بسیاری از تاسیسات شهری، اموال عمومی و خصوصی آن كرده بودند.

شبكه های تلویزیونی سوری نیز در گذشته و اكنون تصاویری را از این خرابی ها برای روشن شدن افكار عمومی برای مردم نمایش می دهند.

یك منبع آگاه در ارتباط با آخرین اوضاع در شهر زبدانی به خبرنگار ایرنا در دمشق گفت كه ارتش سوریه هم اكنون در حال پاكسازی این شهر از وجود افراد مسلح است .

وی كه خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان كرد: ارتش سوریه در جریان این عملیات موفق شده است تا به یك شكار بزرگ دست یابد.

این منبع آگاه در ارتباط با این شكار بزرگ توضیحی نداد.

پایگاه اینترنتی 'شام لایف' نیز امروز در ارتباط با اوضاع در شهر زبدانی در مطلبی با عنوان' نوبت پاریس رسیده است كه سكوت اختیار كند ' اعلام كرد كه ارتش سوریه در این شهر 120 نیروی نظامی فرانسوی را دستگیر كرده است.

به نوشته این پایگاه این سكوت پس از سكوت تركیه و پایان مرحله سخنان آتشین مقام های این كشور علیه دمشق است.

در روزهای اخیر برخی منابع خبری از دستگیری 49 مامور امنیتی تركیه در شهرهای مختلف سوریه از سوی نیروهای نظامی به خصوص در شهر 'حمص' خبر داده بودند.

شام لایف خاطر نشان كرد كه اكنون روشن شده است كه سخنان آتشین مقام های تركیه علیه سوریه نه به خاطر عكس العمل های دولت سوریه بلكه به خاطر اقدام ارتش سوریه در روی زمین بوده است كه موجب شد تا حرف های آنكارا از تیرهای جنگی به تیرهای مشقی تبدیل شود.

بر پایه این گزارش ، شكار گرانبهای ارتش سوریه بعد از افسران اطلاعات تركیه كه به دست نیروهای امنیتی سوریه افتاده اند ، بازداشت 120 نیروی نظامی فرانسوی در یك محل در زبدانی بوده است كه این امر ضربه سهمگینی به 'نیكلا ساركوزی' رییس جمهوری فرانسه وارد كرده است و وی نمی تواند تا مدت ها به خاطر این ضربه و شوك وارده به خود بیاید.

این پایگاه به نقل از نیروهای امنیتی سوری نیز نوشت كه نیروهای فرانسوی دستگیر شده در زبدانی از افراد زبده در امر اطلاعات ، ارتباطات و مخابرات بوده اند و درستی این خبر از آنجا ناشی می شود كه در روزهای اخیر 'آلن ژوپه ' وزیر خارجه فرانسه در ارتباط با سوریه با لحنی ملایم تر سخن می گوید.

شام لایف خاطر نشان كرد كه بر اساس اعلام مدیر تبلیغاتی ساركوزی در صورت انتشار چنین خبری در جهان موضوع برای وی سنگین تمام شده و به سقوط حتمی ساركوزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی منجر می شود و هیچ نیروی تبلیغاتی نمی تواند روند چنین سقوطی را تغییر دهد.

در همین حال گفته می شود كه ساركوزی از ژوپه وزیر خارجه خود درخواست كرده است تا ضمن رایزنی با 'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه موضوع بازداشت نیروهای نظامی فرانسوی را به صورتی كه مشكلی در ارتباط با آن بروز نكند ، حل و فصل كند.

بر اساس اعلام شام لایف اكنون دستگیری این نظامیان فرانسوی در سوریه به موضوعی پیچیده و در هم تنیده بین دو طرف تبدیل شده است .

یك روزنامه نگار فرانسوی نیز در این ارتباط به شبكه فرانس یك اعلام كرد ، ساركوزی مقادیر زیادی اسلحه و مهمات فرستاده است تا به دست مخالفان ارتش سوریه برسد در حالی كه بر اساس اطلاعات موجود در سازمان های امنیتی فرانسه این سلاح ها در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است و این به آن معنی است كه ما اسد و ارتش آن را تسلیح می كنیم و علت این امر نیز حماقت ساركوزی و اطرافیان وی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 1421
بازدید کل : 71796
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket